Nota: es tracta d'un un copia/enganxa d'un post que vaig posar al juny de 2009 en un altre fòrum que he vist que ha perdut les fotos i abans que es perdi la informació ... la poso aquí
Aquest GPS està preparat tant per la navegació urbana (porta a porta) com «outdoor».
El mateix aparell serveix tant per poder arribar fàcilment a un carrer de qualsevol ciutat seguint les indicacions de veu i/o visuals com per poder seguir una ruta sobre un mapa topogràfic (que pots adquirir a la mateixa empresa o crear-lo tu mateix) o ortofoto, pots guardar el camí que vas recorrent (track) per després analitzar totes les dades de la ruta efectuada (temps, distància, altures, ...)
Navegació urbana
* Guiat per veu «gir a gir»
* Indicació pròxima maniobra
* Mapes Tele Atlas d'arreu del món
* Avisos límit de velocitat
* Diverses maneres de triar destinació: adreça, mapa, històric, casa, POI's...
* Gestió de favorits
* Interfície d'usuari fàcil d'usar
Navegació 'Outdoor'
* Gestió i creació il·limitada de tracks, rutes i waypoints
* Navegar a waypoint, seguint un track, ruta, etc.
* Altura (gràfiques, mapes d'elevació, altura actual, altímetre baromètric...)
* Fins a 3 mapes al mateix temps en pantalla
* Compatibilitat amb múltiples formats de dades
* Desenes de dades de moviment en pantalla
Especificacions
Disseny
* 130 mm x 75 mm x 30 mm
* 215 grs
* 8 botons + 1 maneta de jocs
* A prova de la pluja
Pantalla
* 3,5", color alta definició
* Transflectiva (apta per a utilització sota llum solar directa)
* Pantalla tàctil
Autonomia
* Li-Ion 3.000 Dt./h i accessori per a 3 piles AA
* Duració al voltant de 10-20 hores depenent de l'ús
Electrònica
* Port sèrie
* Lector de targetes de memòria SD d'alta capacitat (fins a 32 GB)
* Port mini USB 2.0
* Connector d'antena GPS externa MCX (compatible amb Garmin sèrie 60)
Recursos sistema
* CPU 530 Mhz amb arquitectura 3D
* 128 M flash + 64 RAM
Instruments
* Chipset GPS SirfIII
* Brúixola electrònica
* Baròmetre
* Termòmetre
Els mapes
* Depenent del país que trii, i dels mapes que tinguem disponibles (mapes V-map urbans i topogràfics).
* Obri gairebé tots els tipus de mapes dels quals ja disposa (imatges de satèl·lit, mapes topogràfics, ortofotos, mapes urbans, mapes descarregats d'Internet, ...
* Compatible amb molts proveïdors de mapes com Kompass, Aonek’er, SUA, Swiss Topo, Terraserver, mapes Alpina, ...
El programa
* Nova versió 2.0 del navegador Dual TwoNav (en múltiples idiomes: català, español, english, français, ...)
* Un manual complet i una guia ràpida en 5 idiomes (Anglés, Francès, Alemany, Espanyol, Italià, Portuguès)
* PC Land en mode bàsic
Accessoris
Accessoris inclosos
* Mapa de carretera (Vmap) del seu país
* Mapa topogràfic (per definir)
* Targeta de memòria SD de 4GB
* Endoll per a encenedor cotxe 12V
* Cable USB per a connexió amb PC
* Cradle dispositiu (compatible amb suports estàndard com Ram Mount i Herbert Richter)
* Suport per a cotxe
* Manual de l'usuari
* CD d'instal·lació
Accessoris extra
* Ampli catàleg de mapes topogràfics
* Cradle per a bicicleta
* Compartiment per a piles AA
* Funda per a cinturó
* Pantalla protectora de plexiglás
Per anar a qualsevol lloc és prou fàcil: Menu > Navegar > Casa meva (es clar que d'entrada no sap on és casa teva, abans li has d'haver dit) / Adreça / Poi / Favorits / Històric / En mapa / Waypoint / Ruta / Track / Coordenades.
Segons la opció que trïis et demanarà altres dades (si esculla adreça et demanarà país, ciutat/cp, carrer, número (sempre pots prescindir-ne, p.ex. si dius que vols anar a Vic i no li dius el carrer et portarà a l'ajuntament).
Bé, suposo que això és semblant a qualsevol navegador porta a porta.
Pots veure la vista en 2D, 3D i 3D+ (aquesta última opció encara no l'he provat però seria per veure la ruta amb alçades).
Li pots dir que vols anar directament a un «favorit» (que abans li has afegit), a un «waypointx» que abans has creat tu mateix o has importat d'un arxiu (l'aparell té un botó «mark» que quan el prems et genera el WP amb les coordenades actuals).
En tot moment pots veure la llista d'arxius oberts: mapes, rutes, waypoint, etc., obrir-ne/tancar-ne, veure'n les propietats (distància, temps previst, número de waypoints, color, gràfiques de desnivell, etc).
Es evident que se li pot dir la millor ruta per temps o distància (si, ja sabem que al final farà el que li passi pels cu***ns), evitar peatges, autopistes, camins, temps o distància abans de recalcular la nova ruta si no li fas cas.
Permet dir-li que vols que t'avisi si sobrepasses un límit de velocitat que li has prefixat tu mateix o que s'agafi el límit oficial de la cerretera, posar-li els arxius de radars (tipus Garmin) i que te'ls ensenyi i avisi al arribar a x metres), tipus de poi's que vols veure, una ecocalculadora (n.p.i. de lo que fa).
També li pots dir si vas a peu, en bici o motoritzat.
Permet «descobrir» elements propers (POI's) o en qualsevol lloc, coordenada, etc, et permet d'un cop d'ull veure un panorama en 360º (et mostra tot el que tens al voltant).
Es pot posar la pantalla vertical o horitzontal (amunt i avall). Per cert, veig que els Tomtom i similars es posen horitzontalment, no seria millor vertical ?
A la pantalla tens dues barres de menu que pots visualitzar o amagar a voluntat, una superior i un inferior (a aquesta li pots especificar les dades numèriques que vols veure).
Permet gravar el «track» (recorregut) que estàs fent guardant la posició cada x segons (o metres), segons ho tinguis configurat.
Té uns botons de «menu», «page» (per veure fins 3 pàgines de dades que pots assignar tu mateix), «mark», «esc», «zoom +», «zoom -», «joystick» (per moure't pel mapa més còmodament).
No cal instal·lar cap programa al PC, senzillament només cal connectar l'Aventura a l'ordinador mitjançant el cable USB incorporat (evidentment es necessita un ordinador amb un sistema operatiu modern que detecti els perifèrics USB automàticament: WinXP/Vista, Linux. Mac).
Ens apareixeran 2 nous dispositius: un «disc local» que és la memòria interna de l'aparell i un «disc extraíble» que és la targeta SD.
La memòria principal cal que no la potinegem gaire però hi ha alguns arxius de text que podem editar segons les nostres necessitats (per si les mosques feu-ne una còpia de seguretat abans).
Autonomia
L'Aventura porta una bateria de Li-Ion 3.000 Dt./h, amb un temps de durada entre 10-20 hores depenent de l'ús.
L'he tingut engegat fent-lo servir de navegador (alhora que guardava el track de les carreteres que anava recorrent amb la moto, sense apagar la pantalla en cap moment, avisant-me dels radars amb senyals acústiques i visuals, amb la pantalla amb el 100% de brillantor) durant almenys 10 hores.
Quan està a les acaballes va avisant fins que es para però de tant en tant deu anar guardant el track perquè aquest no es perd encara que l'aparell es quedi sense energia.
Té una funció (amb un toc de botó) que permet bloquejar la pantalla i els botons per tal que no faci coses rares si el toquem sense voler i una altre opció amb el mateix botó que et bloqueja l'aparell i a més apaga la pantalla però continua funcionant en segon pla guardant el track i mantenint la connexió als satèl·lits (amb un altre toc de botó s'activa instantàniament tot).
Té altres funcions per optimitzar l'us de l'energia: apagar la pantalla despés de x minuts, desconnectar el GPS al aturar-se, avisar quan es desendolla de la font d'energia externa.
Permet graduar la lluentor de la pantalla, rotar-la a 0, 90, 180 i 270 graus.
Usabilitat
Un cop ho has remenat una mica els menus son clars i lògics.
Primer hi ha dues opcions principals: on i off-road, cadascuna té les opcions específiques per l'us que li volem donar en aquest moment i alhora també té algunes opcions comunes a ambdues funcionalitats.
Es pot fer servir còmodament amb guants de moto prement els botons i més precàriament prement les opcions de la pantalla tàctil. Amb guants d'hivern crec que només serà possible usar els botons (prement la pantalla no crec que funcioni gaire bé).
Punts negatius
Alguns cops s'ha penjat l'aparell, aleshores pots fer-li un «reboot» amb el botó de reset que porta, m'hi he trobat en un parell d'ocasions (segurament es tracta dels bugs inherents al desenvolipant dels soft, van sortir amb la versió 2.0.0.0 i ja passem per la 2.0.0.3).
No porta Bluetooth, en vaig parlar amb els fabricants i em van dir que era per no encarir més el producte, segurament que s'ho repensaran i en trauran una versió posterior amb BT.
Al preparar una ruta des del mateix aparell li pots dir que vols anar de A a B, però no pots dir-li que vols passar per C i D (hi ha un ticket obert a desenvolupament per que ho implementin).
El trobo un pel car, TwoNav Aventura (hardware de navegació dual + accessoris inclosos), un mapa V-map d'Europa Occidental versió 08Q4 + mapa d'Espanya Topo de regal per 560 € + iva.
Suport
Excel·lent !
Pots contactar molt fàcilment i ràpida via web (en català) amb el servei de suport, obrir tickets i consultar-los, etc.
Just quan l'aparell va sortir a la venda el passat 1 de juny de 2009 i encara no estava a les botigues i només es venia online, vaig contactar-los per tal de poder-lo veure i tocar i vaig estar amb una persona de l'empresa que me'l va ensenyar i explicar el seu funcionament durant una bona estona. La veritat és que son una gent molt agradable, gràcies Lucas
Hi ha un fòrum en castellà no gaire actiu però que està força bé.
A Vic hi ha una botiga que son distribuïdors de CompeGPS, si hi aneu en Lluís us atendrà molt amablement
També venen per Internet.