Segueix informant....
Vista per imprimir
Segueix informant....
Han passat dos mesos i no he treballat gaire. Tot i això us poso alguna foto del que he fet:
He estat fent alguna modificació al quadre de la bicimoto per tal de poder posar-hi les tapes de les cadenes, com que les he hagut de comprar per internet, i a França, i de models d'aquesta Mobylette n'hi ha uns quants entre francesos i espanyols, les tapes no acaben d'encaixar.
Arxiu adjunt 1721
També he estat fent algun treball de pintura amb esprai, coses senzilles
Arxiu adjunt 1722
Les peces que es podien netejar i polir doncs vinga, paciència, guants, i canya al trepant
Arxiu adjunt 1723
I les que no, les que estaven molt malament i havien de lluïr una mica, les he portat a cromar. El resultat és notable.
Arxiu adjunt 1724
Jaume, t'està quedant de conya! :-o
Poc a poc i bona lletra, aviam quan la podem veure acabada. Aquest fil es un "joyas sobre ruedas" a la catalana. :)
Gràcies per fer-nos cinc cèntims!
Després d'un temps aturat, reprenc la feina de restauració de la motobici Mobylette av31.
El primer que faig és posar-me a pulir amb paper de vidre les peces de la bici més llises, no em cal anar al gimnàs amb tant d'exercici de braços. Les peces més complicades i el quadre, que està més rovellat, els porto a sorrejar. Ara ja està tot a punt per portar a fer una capa de pintura, al pintor, jo no tinc el que cal per fer-ho.
Arxiu adjunt 1856
Mentre treballa el pintor, jo segueixo per una altra banda. Ja cromades les peces que ho necessitaven, em poso a muntar els coixinets als tambors per als eixos de les rodes. Començo per la roda del davant, no em descuido de posar-hi greix.
Arxiu adjunt 1852
I després la del darrera
Arxiu adjunt 1853
Poso els frens i les seves tapes, els eixos i ja es pot començar a radiar. Cal vigilar de no liar-se amb tants radis, cadascun al seu forat.
Arxiu adjunt 1854
Per tal d'aconseguir un equilibrat adequat, és difícil perquè s'ha d'anar apretant els radis un per un i anar modificant les presions a la llanta, em faig un artilugi una mica rudimentari però que fa el seu servei. Podeu comprovar el resulat final, ja amb càmara i coberta, amb perfil blanc.
Arxiu adjunt 1855
Caram Jaume, és una feina ben professional!
Està quedant molt xulo!!!:polze_amunt:
Be, seguim amb la pintura. El pintor ja li ha donat una imprimació i una capa de color verd. He triat un verd que m'ha semblat que encaixava amb l'edat de la moto, no gaire moderna que diguem, tot i que el seu color no era aquest, però és que no m'agradava. I el primer que faig és posar-li les enganxines que he comprat, iguals a les que duia originalment. I després li pintaré els perfils d'un color blanc òs, i tot per poder portar-la a fer la capa de vernís final.
Arxiu adjunt 1914
Com veieu, es tracta d'anar fent les ratlles que tenia la Mobylette original.
Arxiu adjunt 1915
La tècnica és senzilla. Vaig enganxant dues cintes engomades de perfilar, deixant l'espai al mig per poder pintar-lo. Les rectes son molt senzilles, les línies corbades costen una mica més però la cinta es deixa treballar.
Arxiu adjunt 1916
El resultat, tot i no ser jo un professional de la pintura, fa prou goig. Ara torno totes les peces al pintor perquè hi doni una capa de vernís, d'aquesta manera també es dissimularà el relleu (gruix) de les enganxines i de la pintura blanca.
Arxiu adjunt 1917
Enveja sana! Ep, lo de sana és per quedar bé ;)
Bravo Jaume, quina feinada!!!!
Quan tinguis la moto/bici acabada ho hem de celebrar amb un bon esmorzar.
Salut! ;)
Artista!!!!
Fa molt de goig
Jaume, estàs fet un restaurador professional!
Està quedant molt xula!:polze_amunt:
Endavant que ja et falta menys.