Pàgina 1 de 2 12 L'últimL'últim
Resultats 1 al 10 de 12

Tema: Com una peça de 5 euros et pot deixar "tirat" !!

  1. #1
    Usuari Registrat. Avatar de Gearbox
    Data d'ingrés
    01 mai, 13
    Localització
    Castellolí
    Missatges
    661

    Com una peça de 5 euros et pot deixar "tirat" !!

    Enguany havíem planejat una setmana de vacances, amb moto, per la provença francesa, aprofitant l'època de floració de la lavanda, que ofereix uns paissatges espectaculars, amb camps inmensos d'aquesta flor lila a dreta i esquerra de la carretera.

    Nom:  Campo_De_Lavanda1 DEF.jpg
Visites: 192
Mida: 179,9 KB

    Ens disposem a sortir amb poc equipatge i recòrrer carreteretes secundàries. Farem nit als Ibis i Etaps francesos (que n'hi han per tot arreu i son econòmics) i ens proposem parar a cada racó que ens agradi per gaudir i retratar aquesta meravella de paissatge.

    Dissabte al matí (ben d'hora ben d'hora) sortim de casa amb direcció frança. No pasem, però, per l'autopista, que és aburrida de nassos i cara de co**ons, sinó que anem agafant carreteretes, tot xino xano.

    A l'hora de dinar ja som a Aigües Mortes. Trobem unes ombres on hi toca la marinada i parem a fer un mos i una becaina, amb unes vistes precioses sobre l'estany de Leucate.

    Nom:  leucate DEF.jpg
Visites: 189
Mida: 51,6 KB

    Seguim viatge cap al nord, i al cap d'una estona començo a notar un lleu flaire a benzina. Potser és el tuf dels gasos d'escapament (penso), ja que anem a poc a poc i amb força vent d'esquena, lo que pot fer que notem aquesta pudor (si, ja sé que els gasos d'escapament no fan tuf de benzina, però...).

    Abans d'arribar a Beziers parem a repostar, i m'adono que el carenat esquerre, a l'alçada del cilíndre, està una mica regalimat d'una mena d'oli estrany. No veig que perdi res i no entenc que passa. No sembla benzina, ja que és més espès.

    Potser ahir, que vaig reomplir d'oli per sortir amb el nivell a tope s'em va vessar una mica, i amb l'aire de la marxa ha fet aquests regalims, em dic a mi mateix (tot i que interiorment estic convençut que no s'em va vessar ni una gota, ja que sempre faig aquesta operació amb molta cura).

    Ja estic "mosca" i no se que fer. Que vols fer?... la moto no perd cap líquid visible, no deixa taca, te potència, el soroll és ben normal, només se sent, a estones, una mica de flaire de benzina, i hi han uns regalims estranys al carenat. Va, no patim de manies, gas !!

    Anem circulant i jo, atent a l'olfacte. El tuf de benzina no ens deixa. Sembla que augmenta una mica i tot. Però ja no en faig massa cas, no sigui que al final m'agafi un atac "d'hipocondriac motoril" .

    Passat Montpellier trobem un super, i la Dolors em diu de parar a comprar alguna cosa per rosegar. Sempre ens agrada portar quelcom per menjar a la maleta, i sembla que a l'hora de dinar hem rebaixat massa les existències.

    Al moment de posar la pota de cabra per baixar de la moto veig un raig de benzina que surt de sota el carenat i cau al terra, deixant un mullader de co**ons. Ai l'as, ara sí que passa alguna cosa .

    Comprovo els regalims, i veig que han anat a més, i que son molt més fluids, amb tot el carenat moll. És evident que així no podem continuar. Haig d'esbrinar que passa, per on perdem benzina, No pot ser res de responsabilitat, ja que la moto va com un rellotge. Penso que potser és el tub de retorn de combustible cap al dipòsit. Si és això, mentre no perdi gaire, podem anar tirant. Hauré de començar a desmuntar fins que trobi l'avaria.

    En aquell moment, se m'acud de trucar al meu mecànic, a veure si em pot dir quelcom.

    - Diga'm Josep, per on pares ?

    Quan li dic el que ens passa ja sap l'avaria. Em diu que és un ràcor ràpid del tub de pressió que surt del dipòsit. En aquestes motos es veu que ja n'han petat uns quants. Em dona instruccions per desmuntar el carenat i comprovar-ho.

    Desmunto i, efectivament, és aquest ràcor. Amb el motor engegat, perd un fil de benzina, que s'entolla en una reprisa del dipòsit, i que al posar la pota de cabra es buida de cop i fa el mullader.

    - No toquis res i ves tirant, em diu. Amb una mica de sort no anirà a més i podras arribar. Si ho grapeges, ho acabaras de petar i llavors ja estas tirat !

    Doncs res. Com que no cal posar-se la bena abans de fer-se mal, torno a muntar el carenat i gas !

    Però la sort s'ens acaba desseguida. Encara no havíem fet dos quilòmetres que ja veig un raig de benzina com una mànega de regar que cau a terra i ens esquitxa els pantalons.

    Paro, torno a desmuntar el carenat, i comprovo que el ràcor no ha resistit els 3 bars de pressió que dona la bomba i s'ha acabat de petar. Surt benzina a raig fet, mullant el carenat, cilíndre i tub d'escapament.

    - Nena, ja estem tirats !, li dic a la Dolors.

    Aquesta és la peça en qüestió, un ràcor de 5 Euros que et deixa tirat sense remei.

    Nom:  IMG-20140801-WA0003 DEF.jpeg
Visites: 161
Mida: 29,8 KB

    Provo d'encintar amb cinta aïllant: del dret, del revés, directe al ràcor, per sobre del broc del dipòsit... i res. No hi ha manera d'aguantar la pressió.

    Parlem amb l'assistència en carretera que tenim contractada i ens diuen que els tallers BMW francesos, com que treballen el dissabte al matí, fan festa tot el dilluns, i que fins dimarts no ens podran reparar la moto, comptant que tinguin la peça en stock.

    Despés de meditar la situació, decidim que no ens arrisquem a esperar al dimarts, ja que Murphy és viu i possiblement no tindran la peça, amb lo que és ben possible que no ho poguem resoldre fins dimecres o dijous. Optem per repatriar la moto i els seus ocupants cap a casa. Al cap de 2 hores arriba la grua i ens recull la moto, i al cap de 6 (si, si, de 6 hores) arriba el taxi que ens ha de portar a casa.

    Encara sort que haviem comprat berenar, ja que des de les 7 de la tarda que s'ens va avariar la moto fins la una de la matinada que ens va recollir el taxi un ja agafa gana.

    Fet i dit arribàvem a casa el diumenge a les 5 de la matinada, amb la moto perduda sobre una grua a Montpellier i sense haver pogut fer ni una foto a la lavanda !!
    L'última edició per Gearbox; 25/08/2014 a les 23:55.
    Neixem amb 29000 dies per davant... estas a punt de gastar-ne un altre !
    Citar Citar      

  2. #2
    Usuari Registrat Avatar de Siso
    Data d'ingrés
    01 mai, 13
    Localització
    Girona
    Missatges
    660
    Ep Gearbox! M'ha agradat com ho has explicat!. Sembla que t'hi trobis. Les màquines fallen, fins i tot aquestes motos i, a voltes, per coses ben senzilles.

    La pregunta: Paga la pena, a partir d'ara, portar aquesta peça? O, per Murphyaplicació, segur que en fallarà una altra?
    S'ha acabat el bròquil ... tu ja m'entens!
    Citar Citar      

  3. #3
    Usuari Registrat Avatar de MikelRT
    Data d'ingrés
    01 mai, 13
    Localització
    Hostalric
    Missatges
    884
    Josep! Enhorabona per fer la primera crònica, (o la segona...) encara que malauradament no es per gaudir dels camps de la Lavanda.

    De totes maneres, explicat en directa, s'enten mes el neguit que vareu pasar...

    I ara..... +1 d'en Siso: cal o no cal gastar-se 5 eurillos?


    Salut!
    Citar Citar      

  4. #4
    Usuari Registrat Avatar de Albur
    Data d'ingrés
    07 jun, 13
    Localització
    Caldes de Malavella
    Missatges
    481
    Ei!

    Bona minicrònica!

    Proposo una compra conjunta de peces d'aquestes, pero de les de plàstic no, que són fulanyoses...em sembla que hi ha unes metàl·liques que donen molt millor resultat a un preu molt similar..
    Ja ho buscaré...
    Citar Citar      

  5. #5
    Usuari Registrat Avatar de sergibuda
    Data d'ingrés
    19 ago, 13
    Localització
    Sitges
    Missatges
    500
    Quina putada!

    De tota manera, podríeu haver dit a l'assegurança que us posés un hotel per tots dos i l'endemà cap al taller. Si no tenien la peça, us haurien d'haver repatriat, però mentre hauríeu estat en un hotel ben còmodes i hauríeu pogut gaudir de la nit anterior com a mínim.
    sergibuda
    Els motards som els únics que entenem per què els gossos treuen el cap per la finestra dels cotxes

    Citar Citar      

  6. #6
    Usuari Registrat. Avatar de Gearbox
    Data d'ingrés
    01 mai, 13
    Localització
    Castellolí
    Missatges
    661
    Cita Iniciat per Siso Veure missatge
    ... La pregunta: Paga la pena, a partir d'ara, portar aquesta peça? O, per Murphyaplicació, segur que en fallarà una altra?
    Evidentment que no paga la pena. Com tu dius, Murphy és viu i volta per aquí. Si portes aquesta se n'espatllarà una altra !!
    Neixem amb 29000 dies per davant... estas a punt de gastar-ne un altre !
    Citar Citar      

  7. #7
    Usuari Registrat Avatar de Ramon
    Data d'ingrés
    23 abr, 13
    Localització
    Vic
    Missatges
    2.848
    Gearbox, d'entrada m'has deixar parat, em pensava que no n'hi havia de peces de 5 eurus però com que sé que saps moltes coses he pensat ... si en Josep ho diu és que és cert ... I SI SENYOR !

    Nom:  5eur.jpg
Visites: 203
Mida: 20,8 KB

    Resulta que a Portugal sí que en tenen

    En quant a l'altra peça de 5 euros, quina mala sort, però prefereixo una averia "tonta" de 5 € que una de 500 €
    Agafar-s'ho bé i preparar el viatge per una altra ocasió
    Preocupa't més per la teva consciència que per la teva reputació.
    Perquè la teva consciència és el que ets, i la teva reputació és el que els altres pensen de tu, i això és problema d'ells.
    Citar Citar      

  8. #8
    Usuari Registrat. Avatar de Gearbox
    Data d'ingrés
    01 mai, 13
    Localització
    Castellolí
    Missatges
    661
    Ha ha ha... molt bona Ramon !!
    Ja veus, a Portugal hauría estat més fàcil trobar una "peça" de 5 Euros !!
    Neixem amb 29000 dies per davant... estas a punt de gastar-ne un altre !
    Citar Citar      

  9. #9
    Usuari Registrat. Avatar de Pasqual
    Data d'ingrés
    03 mai, 13
    Missatges
    592
    Jo hauria confós la flaire de la gasolina amb la de la lavanda. Aquestes coses sempre amarguen un viatge o una sortida. El gener a Javalambre em vaig quedar tirat per culpa d'una connexió de la bomba de gasolina. Una tonteria, però que va amargar tot el cap de setmana.
    Una pregunta d'un absolut ignorant de mecànica. Es podria haver substituït aquest ràcor per un tros de tuberia? Ho dic, per sortir del pas.
    Finalment com va acabar la moto. Encara està per la France?
    Citar Citar      

  10. #10
    Usuari Registrat. Avatar de Gearbox
    Data d'ingrés
    01 mai, 13
    Localització
    Castellolí
    Missatges
    661
    Cita Iniciat per Pasqual Veure missatge
    ... Es podria haver substituït aquest ràcor per un tros de tuberia? Ho dic, per sortir del pas.
    Finalment com va acabar la moto. Encara està per la France?
    No Pasqual... no es podia substituïr, ja que aquest ràcor te una ranura que encaixa en un clip que porta la bomba i que és lo que fa que quedi estanc. Vaig provar d'encintar tot el conjunt per sobre, però no hi va haver manera. La bomba de benzina dona 3 bars de pressió i al no poder encintar sobre una superfície plana vessava per tot arreu.

    Respecte a la moto, em va arribar el divendres de la setmana següent. 6 dies per portar-la de Montpellier a casa



    Edito: Així que tu també et vas quedar tirat per una connexió de la bomba? Plica, plica !!
    Neixem amb 29000 dies per davant... estas a punt de gastar-ne un altre !
    Citar Citar      

Pàgina 1 de 2 12 L'últimL'últim

Informació de tema

Usuaris veient aquest tema

Actualment hi ha 1 usuaris veient aquest tema. (0 membres i 1 visitants)

Temes similars

  1. Respostes: 0
    Últim missatge: 14/03/2016, 21:11
  2. Destinació 2011, romania i "alguna cosa més". 23 dies i 9686 km.
    Per fontrom en el fòrum CRÒNIQUES DE VIATGES
    Respostes: 6
    Últim missatge: 13/01/2014, 13:02
  3. "l'arc alpí" i croàcia" 19 dies de muntanyes i mar.2010.
    Per fontrom en el fòrum CRÒNIQUES DE VIATGES
    Respostes: 8
    Últim missatge: 13/01/2014, 12:55

Permissos de publicació

  • No pots crear nous temes
  • No pots respondre temes
  • No pots pujar arxius adjunts
  • No pots editar els teus missatges
  •