Resultats 1 al 9 de 9
Like Tree2M'agrada
  • 1 Fil creat per ricard66
  • 1 Fil creat per ricard66

Tema: Àsia central, Pamir i Mongòlia

  1. #1
    Usuari Registrat Avatar de Ramon
    Data d'ingrés
    23 abr, 13
    Localització
    Vic
    Missatges
    2.703

    Àsia central, Pamir i Mongòlia

    En poc més de 2 mesos sortiré de Catalunya per fer un tram de la Ruta de la Seda fins a Mongòlia ... i tornar.

    Surto sol de Vic i vaig direcció a Kiev on em trobaré a 2 companys ucranians i farem la ruta plegats: Rússia, Kazakhstan, Uzbequistan, Tadjikistan, Kirguikistan, Kazakhstan, Rússia i Mongòlia.

    La tornada sortirem de Ulaanbaatar direcció nord per arribar al llac Baikal, travessar tota la Sibèria en direcció oest: República de l'Altai, creuar els Urals i continuar avall cap a Kiev, on es queden els companys i jo continuo fins a casa.

    La ruta la tenim força enllestida però encara falta acabar de perfilar alguns cosa, especialment la part de Mongòlia, però serà més o menys així.


    L'última edició per Ramon; 07/05/2019 a les 16:53. Raó: nova versió mapa
    Preocupa't més per la teva consciència que per la teva reputació.
    Perquè la teva consciència és el que ets, i la teva reputació és el que els altres pensen de tu, i això és problema d'ells.
    Citar Citar      

  2. #2
    Usuari Registrat Avatar de Ramon
    Data d'ingrés
    23 abr, 13
    Localització
    Vic
    Missatges
    2.703
    La ruta:

    La planificació de la ruta l'hem desenvolupat a partir de informacions aportades per altres viatgers parlant en trobades en que hem coincidit i informació trobada a Internet.

    Alguns tracks i waypoints de fòrums especialitzats en viatges i aventures i blogs diversos i de Google Maps i dels mapes en paper de la Reise Know-How Verlag.

    L'última edició per Ramon; 24/04/2019 a les 14:42.
    Preocupa't més per la teva consciència que per la teva reputació.
    Perquè la teva consciència és el que ets, i la teva reputació és el que els altres pensen de tu, i això és problema d'ells.
    Citar Citar      

  3. #3
    Usuari Registrat Avatar de Ramon
    Data d'ingrés
    23 abr, 13
    Localització
    Vic
    Missatges
    2.703
    Visats:

    Sense comptar la ruta per territori Schengen passarem pels següents països:

    Rússia, es necessita visat i degut a la durada del viatge i el nombre d'entrades he hagut de demanar un visat de negocis vàlid per un any amb un nombre il·limitat d'entrades.

    Kazakhstan, visa-free per 30 dies (no es necessita visat per estades inferiors a 30 dies).

    Uzbequistan, visa-free per 30 dies (no es necessita visat per estades inferiors a 30 dies).

    Tadjikistan, e-visa, es tramita des de Internet, cal demanar també el permís GBAO per viatjar pel Pamir.

    Kirguikistan, visa-free per 30 dies (no es necessita visat per estades inferiors a 30 dies).

    Mongòlia, es necessita visat, fan el visat turístic per 30 dies i una entrada, cal tenir en compte que quan te'l donen tens 90 dies per entrar.
    Preocupa't més per la teva consciència que per la teva reputació.
    Perquè la teva consciència és el que ets, i la teva reputació és el que els altres pensen de tu, i això és problema d'ells.
    Citar Citar      

  4. #4
    Usuari Registrat Avatar de Ramon
    Data d'ingrés
    23 abr, 13
    Localització
    Vic
    Missatges
    2.703
    Moto:

    Vaig amb una Triumph Tiger 800 XCX des de l'abril de 2017, ja li fet 59.000 kms i cap problema.

    Rodes:
    Estic provant les Motoz GPS Tractionator, diuen que són 50/50 i que duren molt.
    Per carreteres revirats van perfectes, agafen molt bé. Per autopista són bastant sorolloses,
    He fet bastants pistes fàcils i altres per a mi més complicades (com la Madness d'aquest any), travessar algun rierol, una mica de sorra, etc.
    Segurament que em portaré un joc nou des d'aquí per posar-lo a Ucraïna a casa dels meus amics, deixar les velles allà i tornar-les a col·locar a la tornada a Kíev.

    Revisions:
    La ruta prevista és d'uns 25.000 km, a la Tiger li faig les revisions als 10k, o sigui que faré una a mig camí ... o potser dues.
    Em portaré filtre d'oli, l'oli ja el trobaré pel camí.
    També vaig li instal·laré un pre-filtre d'aire de Unifilter per evitar desmuntar / netejar / canviar el filtre d'aire, ja que per accedir al filtre has desmuntar el dipòsit i és un conyàs, amb l'Unifilter només aixeques el seient, treus el filtre, el neteges, l'untes d'oli i a rodar!

    Recanvis:
    No n'emporto gairebé res, només un parell de filtres d'oli, un joc de pastilles de fre del darrere, manetes de fre i embragatge, cable d'embragatge, 1 bugia, 2 càmeres (17" i 21") amb alguns parxes i vàlvules, desmuntables , compressor, ...
    I després lo habitual: greix per a la cadena, un pot petit de WD40 que serveix per a tot, Nural 21, brides i cinta americana, cingles i pops, ...
    Preocupa't més per la teva consciència que per la teva reputació.
    Perquè la teva consciència és el que ets, i la teva reputació és el que els altres pensen de tu, i això és problema d'ells.
    Citar Citar      

  5. #5
    Usuari Registrat
    Data d'ingrés
    11 oct, 18
    Localització
    Barcelona
    Missatges
    87
    Cita Iniciat per Ramon Veure missatge
    Moto:

    Vaig amb una Triumph Tiger 800 XCX des de l'abril de 2017, ja li fet 59.000 kms i cap problema.

    Rodes:
    Estic provant les Motoz GPS Tractionator, diuen que són 50/50 i que duren molt.
    Per carreteres revirats van perfectes, agafen molt bé. Per autopista són bastant sorolloses,
    He fet bastants pistes fàcils i altres per a mi més complicades (com la Madness d'aquest any), travessar algun rierol, una mica de sorra, etc.
    Segurament que em portaré un joc nou des d'aquí per posar-lo a Ucraïna a casa dels meus amics, deixar les velles allà i tornar-les a col·locar a la tornada a Kíev.

    Revisions:
    La ruta prevista és d'uns 25.000 km, a la Tiger li faig les revisions als 10k, o sigui que faré una a mig camí ... o potser dues.
    Em portaré filtre d'oli, l'oli ja el trobaré pel camí.
    També vaig li instal·laré un pre-filtre d'aire de Unifilter per evitar desmuntar / netejar / canviar el filtre d'aire, ja que per accedir al filtre has desmuntar el dipòsit i és un conyàs, amb l'Unifilter només aixeques el seient, treus el filtre, el neteges, l'untes d'oli i a rodar!

    Recanvis:
    No n'emporto gairebé res, només un parell de filtres d'oli, un joc de pastilles de fre del darrere, manetes de fre i embragatge, cable d'embragatge, 1 bugia, 2 càmeres (17" i 21") amb alguns parxes i vàlvules, desmuntables , compressor, ...
    I després lo habitual: greix per a la cadena, un pot petit de WD40 que serveix per a tot, Nural 21, brides i cinta americana, cingles i pops, ...
    No estaria de mes que agafesis fusibles, ocupen poc i areclen molt.

    Tan frenes amb el darrere? Com molt sortiria amb pastilles noves, davant i darrera, i un joc de davant.
    Pero aixo es el que jo faria, potser tens rao tu....

    A Ramon li agrada.
    Citar Citar      

  6. #6
    Usuari Registrat Avatar de Ramon
    Data d'ingrés
    23 abr, 13
    Localització
    Vic
    Missatges
    2.703
    Cita Iniciat per ricard66 Veure missatge
    No estaria de mes que agafesis fusibles, ocupen poc i areclen molt.

    Tan frenes amb el darrere? Com molt sortiria amb pastilles noves, davant i darrera, i un joc de davant.
    Pero aixo es el que jo faria, potser tens rao tu....

    Al costat de les caixes de fusibles hi ha 6 de recanvi dels diferents amperatges, de moment no n'agafaré pas més.
    En quant als frens, les pastilles de darrera no m'arriben als 20k qms, en canvi els de davant les gasto molt poc.

    D'entrada no penso pas portar cap garrafa per benzina tot i que per les estepes solitàries hi ha mooooolts kms sense res, ja reciclaré alguna garrafa d'aigua un cop sigui allà.
    El que si que porto és un tubet de plàstic per poder treure benzina del dipòsit.
    A més l'ampolla del fogó de benzina és d'uns 3/4 de litre, o sigui amb això podré fer una vintena de quilòmetres


    Merci, Ricard per el consells.
    Per l'Unifilter també, al final l'he comprat directament el fabricant, espero que m'arribi aviat.
    Si se t'acut alguna cosa més ...
    Preocupa't més per la teva consciència que per la teva reputació.
    Perquè la teva consciència és el que ets, i la teva reputació és el que els altres pensen de tu, i això és problema d'ells.
    Citar Citar      

  7. #7
    Usuari Registrat Avatar de Ramon
    Data d'ingrés
    23 abr, 13
    Localització
    Vic
    Missatges
    2.703
    Els companys de viatge son dos russos, i els russos estan sonats, hahahahahaha.

    Només pensen en off-road i en una de les sortides que van fer van cascar el motor d'una de les motos i com que era complicat que l'assistència arribés fins a on eren van haver de buscar una assistència una mica "especial".

    Preocupa't més per la teva consciència que per la teva reputació.
    Perquè la teva consciència és el que ets, i la teva reputació és el que els altres pensen de tu, i això és problema d'ells.
    Citar Citar      

  8. #8
    Usuari Registrat
    Data d'ingrés
    11 oct, 18
    Localització
    Barcelona
    Missatges
    87
    Cita Iniciat per Ramon Veure missatge
    Si se t'acut alguna cosa més ...
    En viatges llargs sempre porto el camelbak pero no només amb aigua.

    En climes freds posava te amb una mica de mel o sucre, segons disponibilitat, pero és un xic farregos escalfar, sucre/mel...
    U
    na metgessa em recomanà en climes càlids, posar isostar a l'aigua. El gust dolçet facilita el anar bevent de manera continuada evitant deshidratacions, aportant sals, i aquestes mateixes ajuden en cas de diarrees a refer-se. A més t'obliga anar parant sovint per anar buidant... cosa que també afavoreix per reposar, estirar les cames i cos.
    Personalment poso la meitat de la quantitat recomanada pel fabricant, només trencant el gust insipit de l'aigua ja n'hi ha prou.

    Amb el suport de maletes, o davant d'elles pots portar aquest dipòsit, buit o ple, sense que faci nosa.

    https://es.aliexpress.com/store/prod...2a9f8844f22-10

    Molt més segur, i fàcil de dur, que qualsevol altre envàs de plàstic no pensat per dur gasolina.
    També el trobaras de 3 litres.

    Ni amb l'Isostar i el bidó no tinc cap comissió




    A Ramon li agrada.
    Citar Citar      

  9. #9
    Usuari Registrat Avatar de Ramon
    Data d'ingrés
    23 abr, 13
    Localització
    Vic
    Missatges
    2.703
    Lo del camelback no n'he fet servir mai i pensava que la gent i posava aigua, bona idea això de l'Isostar el pols per barrejar a l'aigua


    Lo del jerrycan està bé i és un bon sistema per portar benzina amb seguretat però no m'agrada haver de carrejar un mort (encara que sigui buit) quan no sigui necessari.
    Durant la major part del recorregut hi ha benzineres, es clar que potser no hi ha benzina, o a moltes només tenen gas, però de tota manera sempre es troben els revenedors, a més on hi ha vehicles hi ha d'haver benzina.
    Per aquells països els que pateixen més son els que van amb gasoil.

    Haig de mirar-me tota la llista de waypoints amb benzineres.

    Merci Ricard !
    Preocupa't més per la teva consciència que per la teva reputació.
    Perquè la teva consciència és el que ets, i la teva reputació és el que els altres pensen de tu, i això és problema d'ells.
    Citar Citar      

Informació de tema

Usuaris veient aquest tema

Actualment hi ha 1 usuaris veient aquest tema. (0 membres i 1 visitants)

Permissos de publicació

  • No pots crear nous temes
  • No pots respondre temes
  • No pots pujar arxius adjunts
  • No pots editar els teus missatges
  •