Segueix informant....
Han passat dos mesos i no he treballat gaire. Tot i això us poso alguna foto del que he fet:
He estat fent alguna modificació al quadre de la bicimoto per tal de poder posar-hi les tapes de les cadenes, com que les he hagut de comprar per internet, i a França, i de models d'aquesta Mobylette n'hi ha uns quants entre francesos i espanyols, les tapes no acaben d'encaixar.
També he estat fent algun treball de pintura amb esprai, coses senzilles
Les peces que es podien netejar i polir doncs vinga, paciència, guants, i canya al trepant
I les que no, les que estaven molt malament i havien de lluïr una mica, les he portat a cromar. El resultat és notable.
![]()
Jaume, t'està quedant de conya!
Poc a poc i bona lletra, aviam quan la podem veure acabada. Aquest fil es un "joyas sobre ruedas" a la catalana.![]()
Gràcies per fer-nos cinc cèntims!
Després d'un temps aturat, reprenc la feina de restauració de la motobici Mobylette av31.
El primer que faig és posar-me a pulir amb paper de vidre les peces de la bici més llises, no em cal anar al gimnàs amb tant d'exercici de braços. Les peces més complicades i el quadre, que està més rovellat, els porto a sorrejar. Ara ja està tot a punt per portar a fer una capa de pintura, al pintor, jo no tinc el que cal per fer-ho.
Mentre treballa el pintor, jo segueixo per una altra banda. Ja cromades les peces que ho necessitaven, em poso a muntar els coixinets als tambors per als eixos de les rodes. Començo per la roda del davant, no em descuido de posar-hi greix.
I després la del darrera
Poso els frens i les seves tapes, els eixos i ja es pot començar a radiar. Cal vigilar de no liar-se amb tants radis, cadascun al seu forat.
Per tal d'aconseguir un equilibrat adequat, és difícil perquè s'ha d'anar apretant els radis un per un i anar modificant les presions a la llanta, em faig un artilugi una mica rudimentari però que fa el seu servei. Podeu comprovar el resulat final, ja amb càmara i coberta, amb perfil blanc.
![]()
L'última edició per Jaume; 03/10/2017 a les 17:38.
Be, seguim amb la pintura. El pintor ja li ha donat una imprimació i una capa de color verd. He triat un verd que m'ha semblat que encaixava amb l'edat de la moto, no gaire moderna que diguem, tot i que el seu color no era aquest, però és que no m'agradava. I el primer que faig és posar-li les enganxines que he comprat, iguals a les que duia originalment. I després li pintaré els perfils d'un color blanc òs, i tot per poder portar-la a fer la capa de vernís final.
Com veieu, es tracta d'anar fent les ratlles que tenia la Mobylette original.
La tècnica és senzilla. Vaig enganxant dues cintes engomades de perfilar, deixant l'espai al mig per poder pintar-lo. Les rectes son molt senzilles, les línies corbades costen una mica més però la cinta es deixa treballar.
El resultat, tot i no ser jo un professional de la pintura, fa prou goig. Ara torno totes les peces al pintor perquè hi doni una capa de vernís, d'aquesta manera també es dissimularà el relleu (gruix) de les enganxines i de la pintura blanca.
![]()
L'última edició per Jaume; 26/11/2017 a les 21:15.
Enveja sana! Ep, lo de sana és per quedar bé![]()
S'ha acabat el bròquil ... tu ja m'entens!
Bravo Jaume, quina feinada!!!!
Quan tinguis la moto/bici acabada ho hem de celebrar amb un bon esmorzar.
Salut!![]()
Actualment hi ha 2 usuaris veient aquest tema. (0 membres i 2 visitants)