La volta al mon en un Ford T de 1915



Més informació del Ford T:



El Ford T tenia un motor de 4 cilindres que produïa 20 CV, el que li permetia rodar a una velocitat màxima d'uns 70 km/h. Gràcies a la seva lleugeresa -pesava poc més de 500 kg- i a una construcció senzilla però robusta el cotxe era capaç de circular lleuger per camins amb sots o sense asfaltar, fang o neu.

Tal com s'explica al vídeo, el cotxe disposa dels mateixos elements bàsics que un cotxe actual i gairebé a la mateixa configuració, encara que amb lleugeres diferències. Hi ha tres pedals a terra que corresponen a fre, marxa enrere i embragatge; també hi ha fre i accelerador de ma.

Aquell embragatge però poc tenia a veure amb un embragatge actual. De fet, en el Model T les marxes estan en el propi pedal: trepitjant a fons hi ha la primera marxa, cap a la meitat del recorregut del pedal es troba el punt mort i deixat anar el pedal del tot entra la segona marxa. L'accelerador és de mà i està a la columna de direcció, lloc que després intercanviaria amb la palanca del canvi de marxes.

Per descomptat, en aquella època no hi havia intermitents. El seu ús no es faria habitual fins a mig segle després - tot i que encara avui ens costa utilitzar-los.

Per cert que el Model T no tenia indicador de combustible, així que calia calcular a ull quan tocava repostar. El Model T gastava uns 14 litres cada cent quilòmetres així que el consum del Ford T no era molt diferent al d'un cotxe actual.