El 1997 l'aventurer rus Alexander Abramov va pensar que molta gent havia pujat ja a l'Elbrus caminant i que per tant no passaria als annals de la història en coronar el cim de 5.642 metres a la manera tradicional, però si podria escriure el seu nom en lletres daurades si el pujava ... en cotxe.
I aquí és on va néixer la idea de pujar a la muntanya més alta d'Europa a bord d'un Land Rover Defender.
La història en si no tindria més transcendència si existís una carretera de 2 carrils per pujar al cim i a dalt hi hagués un lloc on seure a prendre una cerveseta gaudint del paisatge ... però no, l'Elbrus és un volcà dorment amb 22 glaceres en que hi perden la vida vida d'entre 15 i 30 persones a l'any.
Per complir el repte l'equip de Abramov es va estar preparant al Caucas prop d'un any abans de que a l'agost de 1997 es desplacés amb el seu cotxe a la base de l'Elbrus a fi de coronar-lo.
Sembla que fins als 3.750 metres l'equip no va trobar cap problema atès que la neu i el gel no abundaven a aquestes altures.
Per les roques el Land Rover es defensava bé però de mica en mica el Land Rover de Abramov i el seu equip van haver d'enfrontar a una dura prova amb l'ajuda de cadenes, politges i rodes de claus passant penalitats pel gel i la neu durant 45 interminables dies.
L'ascensió va ser extremadament dura i causa de problemes mecànics del Land Rover l'equip va haver de baixar des dels 4.800 fins a la base de la muntanya per recollir peces de recanvi i tornar a pujar a reparar el vehicle.
El 13 de setembre l'equip va arribar al cim, van fer alguns derrapatges, van aparcar finalment el cotxe i segons sembla van baixar la muntanya per anar-se a les caloroses platges del Mar Negre a relaxar-se i celebrar la seva entrada al llibre Guinness dels Records.
A finals de setembre Alexander va pensar que potser era bon moment per anar a recollir el cotxe, així que van tornar a pujar l'Elbrus i es van trobar, com no podia ser d'altra manera, el cotxe exactament al mateix lloc on l'havien deixat aparcat.
Però tant el Land Rover com tota la muntanya Elbrus es trobaven completament congelats així que van decidir que abans de moure el cotxe el millor seria tornar a baixar i comprar unes bones rodes amb claus.
A partir d'aquí la història no està del tot clara, els que es van quedar esperant a dalt sembla que van pensar que potser serien capaços per ells mateixos conduir rostos avall amb el tot terreny i el tema va acabar amb el Land Rover convertit en una pilota de ferralla després de xocar amb unes roques a 5.400 metres d'altura, de fet una de les rodes va volar després del xoc i va emprendre un descens esbojarrat que gairebé acaba amb la vida d'un dels expedicionaris que baixava a buscar els nous pneumàtics.
Gràcies a Déu ningú va morir (el conductor va abandonar a temps el cotxe abans d'estavellar-se) i el Land Rover roman en el mateix lloc on es va esclafar: un tros de ferralla mes al Elbrus
![]()