Pàgina 1 de 2 12 L'últimL'últim
Resultats 1 al 10 de 11

Tema: Punys GS

  1. #1
    Usuari Registrat. Avatar de Pasqual
    Data d'ingrés
    03 mai, 13
    Missatges
    592

    Punys GS

    Tutorial: Punys GS

    Ja sé què la xarxa està plena de tutorials de com canviar els punys de la GS, però com avui he canviat els meus, em fa gracia explicar-ho.

    D’entrada, desprès de buscar i rebuscar per totes les tendes on i off-line, només he trobat la mida dels punys calefactables de la GS aquí:

    http://www.hornig.es/BMW-R-1200-GS-A...s-de-goma.html

    En 72 hores estaven a casa.

    Des dels 30-40.000 km que els punys s’havien degradat espectacularment. No cal comentar ara la perdua de qualitat dels materials de BMW en comparació amb temps millors..... però a les 2 anteriors BMW venudes amb prop de 150.000 km mai havia tingut de canviar els punys.

    Clar que tampoc eren calefactables i potser això i ajuda.

    Aixì estava el puny dret

    Nom:  0CwMilk.jpg
Visites: 177
Mida: 36,4 KB


    Abans, l’eina imprescindible. Crec que se’n diu Torx i és el número 55. Imprescindible per desmuntar els contrapesos del manillar i el paramans.

    Nom:  2S2Nlgv.jpg
Visites: 167
Mida: 43,5 KB

    Nom:  XMO2WRZ.jpg
Visites: 174
Mida: 33,5 KB

    Nom:  ibyKY7K.jpg
Visites: 173
Mida: 49,8 KB

    Amb un bisturí o cuter i molta prudència a l’hors de tallar, es va obrint la goma. A sota apareix la resistència elèctrica, que curiosament no és un fil enrottlat com imaginava.

    Nom:  qNJ3JPG.jpg
Visites: 247
Mida: 44,9 KB


    En un no res, es pot treure la goma i deixar al descobert la resistència

    Nom:  1YOlibR.jpg
Visites: 165
Mida: 31,5 KB

    Nom:  ilcj2xG.jpg
Visites: 178
Mida: 56,9 KB

    Nom:  XeEMcCi.jpg
Visites: 178
Mida: 34,4 KB


    Per possar la goma nova, l’he escalfat amb aigua calenta i ha estat molt fàcil de fer-la entrar (la goma al puny, malpensats....)

    Nom:  QT7krKR.jpg
Visites: 187
Mida: 37,2 KB


    I ja està. Exactament, 17 minuts.


    I ara el puny dret. Oh! Sorpresa!, resulta que al puny dret està enganxat o encolat. A més la resistència, ara si, és un fil molt prim que va enrotllat al puny

    Nom:  4WuyyWW.jpg
Visites: 187
Mida: 33,8 KB



    He tingut de destroçar el puny perquè no havia manera de que sortis sencer i desprès rascar molt a poc a poc la gran quantitat de goma que hi ha quedat

    Nom:  uQpC2ST.jpg
Visites: 162
Mida: 41,5 KB


    Al final, però el resultat ha estat perfecte. I els punys funcionen!. Conclusió per fotra a l’esquerra un quart d’hora, per fotra-li a la dreta...45 minuts i amb molta dificultat.

    Ja sé que no he fet res de nou, però estalviar-me els 200 € que em demanava BMW (que no venen la goma sola i has d ecanviar tot el puny!)i haver-ho fet jo solet, m’ha possat content.

    Ara, la propera serà la batèria del sensor de pressió del pneumàtic (també has de comprar tot el sensor per canviar la batèria )

    Ës que el que no es consola és perquè no vol...
    Imatges adjuntades Imatges adjuntades  
    L'última edició per Ramon; 30/11/2014 a les 17:42. Raó: s'havien perdut les fotos, les he recuperat i guardat al nostre servidor
    Citar Citar      

  2. #2
    Usuari Registrat. Avatar de Pasqual
    Data d'ingrés
    03 mai, 13
    Missatges
    592
    Per qui no és vulgui complicar la vida i tampoc vulgui pagar 200€, hi ha l'opció d'aquest punys per 19,95€



    Son una mena de funda que van per sobre dels punys originals (no cal treurel's). Es troben aquí:

    http://www.motorcycleparts-hornig.co...p-Puppies.html
    Citar Citar      

  3. #3
    Usuari Registrat Avatar de Itaca
    Data d'ingrés
    01 mai, 13
    Localització
    Torroella de Montgrí
    Missatges
    491
    Gràcies Pascual, espero trigar una mica de temps en haver de fer servir aquest bricolatge!!
    Citar Citar      

  4. #4
    Usuari Registrat Avatar de Ramon
    Data d'ingrés
    23 abr, 13
    Localització
    Vic
    Missatges
    2.848
    Bon brico Pasqual !

    No sabia que la teva especialitat és la cirurgia



    Cita Iniciat per Pasqual Veure missatge
    Amb un bisturí o cuter i molta prudència a l’hors de tallar, es va obrint la goma. A sota apareix la resistència elèctrica, que curiosament no és un fil enrottlat com imaginava.

    Preocupa't més per la teva consciència que per la teva reputació.
    Perquè la teva consciència és el que ets, i la teva reputació és el que els altres pensen de tu, i això és problema d'ells.
    Citar Citar      

  5. #5
    Usuari Registrat Avatar de Panotxa
    Data d'ingrés
    23 abr, 13
    Localització
    Pla de l'Estany
    Missatges
    1.897
    Ep Pasqual, gràcies pel tutorial que segur d'aquí un temps faré servir.

    Salut!
    Citar Citar      

  6. #6
    Usuari Registrat Avatar de Albur
    Data d'ingrés
    07 jun, 13
    Localització
    Caldes de Malavella
    Missatges
    481
    Ei Pasqual!

    Molt interesant el brico...de la comparativa sobre la qualitat pretèrita vs actual de BMW millor no em parlem que em tenen content...

    Un petó!
    Citar Citar      

  7. #7
    Usuari Registrat. Avatar de Davex
    Data d'ingrés
    25 nov, 13
    Localització
    Igualada
    Missatges
    5
    Senyors, no feu servir coses que tallen amb els punys! el millor es una xeringa sense agulla amb aigua (millor calenta) i sabo de rentar els plats. Aixequeu una mica i "enxufeu" aigua cap a dins i anar repetint.

    Aixi el unic efecte secundari que podeu tenir es netejar una mica la moto

    Salut
    Citar Citar      

  8. #8
    Usuari Registrat. Avatar de Pasqual
    Data d'ingrés
    03 mai, 13
    Missatges
    592
    Gràcies Davex per la suggerència. A la DR hi faig així, però, clar no té punys eléctrics. Em va ver por que es mullensin els cables.

    També és pot fer amb aire comprimit, però necessites un compressor, i no és el cas....

    Enviat des del meu ST25i usant Tapatalk 2
    Citar Citar      

  9. #9
    Usuari Registrat Avatar de Ramon
    Data d'ingrés
    23 abr, 13
    Localització
    Vic
    Missatges
    2.848
    Cita Iniciat per Pasqual Veure missatge
    Gràcies Davex per la suggerència. A la DR hi faig així, però, clar no té punys eléctrics. Em va ver por que es mullensin els cables.

    També és pot fer amb aire comprimit, però necessites un compressor, i no és el cas....

    Enviat des del meu ST25i usant Tapatalk 2
    Carai si que sou especialistes

    Per cert Pasqual, a veure si treus la signatura del Tapatalk del teu ST25i

    Enviat des del meu ST25i usant Tapatalk 2
    Preocupa't més per la teva consciència que per la teva reputació.
    Perquè la teva consciència és el que ets, i la teva reputació és el que els altres pensen de tu, i això és problema d'ells.
    Citar Citar      

  10. #10
    Usuari Registrat. Avatar de Davex
    Data d'ingrés
    25 nov, 13
    Localització
    Igualada
    Missatges
    5
    Cita Iniciat per Pasqual Veure missatge
    Gràcies Davex per la suggerència. A la DR hi faig així, però, clar no té punys eléctrics. Em va ver por que es mullensin els cables.

    També és pot fer amb aire comprimit, però necessites un compressor, i no és el cas....

    Enviat des del meu ST25i usant Tapatalk 2
    Per mullar-ho una mica no passa res. Abans de muntar els nous assecar-ho be i ja esta. No crec que sigui pitjor una mica d'aigua que tallar la resistencia.
    Un bon ajut es escalfar el puny amb un assecador de cabell o una pistola de calor abans d'atacar
    Citar Citar      

Pàgina 1 de 2 12 L'últimL'últim

Informació de tema

Usuaris veient aquest tema

Actualment hi ha 1 usuaris veient aquest tema. (0 membres i 1 visitants)

Temes similars

  1. Punys Súper Econòmics
    Per Pasqual en el fòrum EQUIPAMENT
    Respostes: 1
    Últim missatge: 11/01/2014, 20:06

Permissos de publicació

  • No pots crear nous temes
  • No pots respondre temes
  • No pots pujar arxius adjunts
  • No pots editar els teus missatges
  •