Pàgina 1 de 2 12 L'últimL'últim
Resultats 1 al 10 de 18
Like Tree1M'agrada

Tema: Brico desmuntatge i neteja col·lectors BMW 1200 GS

  1. #1
    Usuari Registrat Avatar de Albur
    Data d'ingrés
    07 jun, 13
    Localització
    Caldes de Malavella
    Missatges
    481

    Brico desmuntatge i neteja col·lectors BMW 1200 GS

    Ep gent!

    Fa uns mesos, estava aborrit a casa i em va donar per desmuntar els col·lectors de la moto, ja que estaven molt perjudicats. Vaig fer un petit reportatge, que us adjunto, per si algú s'anima a fer-s'ho ell mateix li pugui servir de guia.

    Per si a algú li fa gràcia tenir-lo en PDF, el pot descarregar d'aquí

    Petons per totes!
    L'última edició per Albur; 23/11/2013 a les 08:42.
    Citar Citar      

  2. #2
    Usuari Registrat Avatar de Albur
    Data d'ingrés
    07 jun, 13
    Localització
    Caldes de Malavella
    Missatges
    481

    Abans de començar:
    Aquest manual l’ha fet Albur pel fòrum de viatgers rodem.cat. L’autor ha fet el tutorial amb la seva pròpia moto , les seves eines i els seus coneixements, obtenint els resultats que es mostren, i per tant, no accepta cap responsabilitat sobre els possibles desperfectes que es puguin produir en motos alienes.




    MANUAL PEL DESMUNTATGE I NETEJA

    DELS COL·LECTORS D’UNA BMW R1200GS

    En el següent tutorial, veurem com es desmunten i netegen els col·lectors i l’escapament d’una BMW R1200GS del 2007 (la moto ha de tenir els col·lectors cromats de sèrie. Si la vostra moto no els té i té col·lectors normals, no perdeu el temps que no quedarà be)

    Material necessari:


    • Tornavís pla petit
    • Clau allen de 4
    • Carraca amb els gots de 10 i 13
    • Clau fixa de 15
    • Clau torx T40
    • Clau torx T30
    • Maça de nylon
    • Afluixa cargols tipus 6 en 1


    Al lio:



    Començarem traient el cubrecarter, que té 4 cargols de característiques diferents, de manera que després, a l’hora de tornar a muntar-los, no hi ha marge d’error perquè només entren en un lloc. Per treure’ls haurem de menester la carraca i els gots de 10 i 13.
    Un cop desmuntat, aprofitarem per netejar-lo amb algun desengrasant tipus KH7 i una esponja o drap(és una peça pintada, i si li doneu amb el nanas saltarà la pintura!)
    Un cop tret el cubracarter hem de treure el silenciós del l’escapament. (el tubarro que en deien alguns J)
    En primer lloc traurem la brida que uneix el silenciós als col·lectors, que és aquesta:








    Per fer-ho utilitzarem la clau fixa de 15. En el meu cas va ser impossible afluixar-la per les bones, ja que estava molt castigada per l’òxid, de manera que la vaig ruixar amb afluixa cargols i finalment vaig haver de recórrer a mètodes més expeditius amb la maça de niló





    Un cop afluixada la brida, anem a la que ens subjecta l‘escapament al xassís, que és la Torx T40 que es veu a la imatge; aquí no afluixeu els dos torx de sota, perquè hi ha el perill de ratllar l’escapament (aquests es treuen més endavant amb el tub tret)



    Ara ja podem separar els col·lectors del silenciós fent girar aquest últim cap enfora de la moto (a mi em va costar Déu i ajuda ja que, com la brida, estava molt rovellat i el xassís no permet gaire joc), posar l’escapament sobre la taula i treure la brida final vigilant de no ratllar-lo.







    El següent pas es treure els col·lectors. Per fer-ho, en primer lloc hem de desconnectar les sondes lambda. Aquestes tenen un connector de color negre a darrera de cada cilindre. Atenció! Desconnectar el connector i deixar el cable penjant, no traieu la sonda del col·lector ni la mogueu de la posició que té, ja que si ho feu, després tocarà passar per la Can BMW a que ens la tornin a regular i posar en condicions



    Un cop tenim les dues sondes desconnectades, afluixem la brida que aguanta la part posterior dels col·lectors al bloc (no hi ha foto). Per fer-ho només hem de treure dos cargols amb la clau torx T30 i obrir una mica la brida.
    Fet això ja podem treure els cargols que agafen els col·lectors als cilindres.





    Un cop trets, els col·lectors surten fàcilment cap endavant i ja els podem posar a sobre la taula d’operacions per començar amb la cirurgia.


    Acabada de treure, la peça té aquesta pinta:


    Aquí un detall de la part central que deixa veure que ja tocava una neteja:




    Per fer la neteja, en un primer moment, vaig comprar un kit específic que venen al Leroy Merlin, que consta de 2 discs i dues pastes, una per polir la peça i l’altre per treure-li la brillantor, aquest:




    Avís: No serveix per res!

    Després d’una hora de feina la cosa estava així:




    Com es pot veure, al taladre està muntat el disc en qüestió, que per aquesta feina és poc efectiu.
    En veure que amb aquest disc em quedava sense moto durant al menys tres mesos, vaig anar a comprar un de més agressiu.
    A Metalco vaig trobar aquest:





    És un disc de tela amb niló trenat, mot més abrasiu que l’anterior, i amb l ‘avantatja que el niló no ratllarà el cromat dels col·lectors.
    També a Metalco vaig comprar una pasta per desbastar de color rosa (els dependents ja l’ofereixen sense demanar-la)
    Per fer la feina, es tracta de sucar el disc a la pasta rosa i anar polint els col·lectors.
    Quant estan polits, amb el disc de tela (o un altre de tela i niló) i la pasta blava del kit del Leroy Merlin (a Metalco no en tenien de la de treure brillantor), se li treu la brillantor amb relativa facilitat.
    Després de 3-4 hores, la cosa està així:





    A mesura que es va passant el disc i la pasta, queda un residu al metall, que després hem de treure amb un drap i alcohol (surt amb molta facilitat) i deixa els col·lectors ben lluents.



    Aprofitem per netejar l’escapament i la seva brida amb el mateix procediment, encara que no tinc fotos del resultat, i ja que hi estem posats, fem el mateix amb les dues brides metàl·liques, la que agafa els col·lectors al bloc i la que els subjecta a l’escapament.

    Per tornar-ho a muntar tot, només hem de fer el procediment a la inversa, tenint en compte de posar greix de coure a la unió entre els col·lectors i l’escapament (no tant per facilitar l’entrada, sinó per que no ens torni a costar de treure el proper cop) i a les brides, tal com es veu a les següents fotos:

    Brida que agafa els col·lectors al bloc: ( aquesta, s’agafa al bloc “punxant-la” pel silent-block rodó que es veu, no porta cargol



    Brida que uneix els col·lectors i l’escapament.


    En el meu cas, l’ideal hagués estat canviar el cargol i la femella d’aquesta brida, ja que com es veu estava molt castigat, però no ho vaig fer perquè no és estàndard, sinó que el cap del cargol té forma ovalada i això obliga a passar per Can BMW, i no vull saber el preu...


    Cal vigilar a l’hora d’apretar els col·lectors a la culata, ja que es trenca l’espàrrec, tindrem un problema molt gros i car.

    Pels més tiquis-miquis, com jo, els pars per apretar els diferents cargols són aquests (extrets del Reprom oficial de BMW):

    Pares de apriete:

    • Colector de escape a la culata: Tuerca de sombrerete M8: 21 Nm
    • Abrazadera de sujeción del colector de escape detrás: M6 x 20: 8 Nm
    • Silenciador al semichasis trasero: M8 x 45: 19 Nm
    • Abrazadera del silenciador y del colector de escape: M10 x 1.5 x 52 -* 10.9: 55 Nm
    • Defensa de protección del motor en el motor: Defensa de protección del motor en el motor, delante a la derecha, M6 x 10: 8 Nm (con arandela suelta)

    Silentbloc en motor, M8: 19 Nm
    Defensa de protección del motor en el motor, detrás a la izquierda y a la derecha, Tuerca hexagonal M8: 19Nm
    Defensa de protección del motor en el motor, delante a la izquierda, M8 x 16: 19 Nm



    I al final de tot, la cosa queda així:








    L'última edició per Albur; 27/11/2013 a les 11:03.
    A Panotxa li agrada.
    Citar Citar      

  3. #3
    Usuari Registrat Avatar de Panotxa
    Data d'ingrés
    23 abr, 13
    Localització
    Pla de l'Estany
    Missatges
    1.897
    Albur em comences a preocupar, tu netejant la moto?????

    Ep, ara en serio, molt bon reportatge i millor encara, molt bona solució, els col.lectors han quedat de conya.

    Salut!
    Citar Citar      

  4. #4
    Usuari Registrat Avatar de Albur
    Data d'ingrés
    07 jun, 13
    Localització
    Caldes de Malavella
    Missatges
    481
    Ei, q encara no està, l'he hagut de deixar a mitges, per anar a treballar... Demà si tinc un rato l'editaré i el posare en condicions ...jejejejr


    Sent from my iPhone
    Citar Citar      

  5. #5
    Usuari Registrat. Avatar de Jesús
    Data d'ingrés
    07 jun, 13
    Localització
    Sant Feliu de Guixols
    Missatges
    99
    Cita Iniciat per Panotxa Veure missatge
    Albur em comences a preocupar, tu netejant la moto?????

    Ep, ara en serio, molt bon reportatge i millor encara, molt bona solució, els col.lectors han quedat de conya.

    Salut!
    Jo també m' he quedat parat del resultat, semblen nous!!!
    Citar Citar      

  6. #6
    Usuari Registrat Avatar de Siso
    Data d'ingrés
    01 mai, 13
    Localització
    Girona
    Missatges
    660
    Impressionant!

    Ep, per arribar a les raconades també subornes a la mainada com un que coneixem?
    S'ha acabat el bròquil ... tu ja m'entens!
    Citar Citar      

  7. #7
    Usuari Registrat. Avatar de PERE DEAUVILLE
    Data d'ingrés
    13 jun, 13
    Localització
    GIRONA
    Missatges
    278
    Epppps SISO...!!!!! ja no..., la mainada, que ja no es mainada vol mes diners per netejar-la... aixi que " llet " ja m'ho faig jo...! però es perque ells no volen....


    Sicario, bona feina... i molt gràfica..... Gràcies per compartir-la segur que serà molt util a mes d'un...

    Veig també que tens molt de temps...., vols guanyar uns calerons....? vine a casa a netejar la KGTLorito i et pagaré com a la mainada, ja t'inventaràs alguna forma d'arribar als racons...! amb les teves manassas...!

    a10 siau...!
    Citar Citar      

  8. #8
    Usuari Registrat Avatar de Ramon
    Data d'ingrés
    23 abr, 13
    Localització
    Vic
    Missatges
    2.848
    Osti Albur, no sabia que et dedicaves a desballestar motos, segur que estàs compinxat amb el nen
    Preocupa't més per la teva consciència que per la teva reputació.
    Perquè la teva consciència és el que ets, i la teva reputació és el que els altres pensen de tu, i això és problema d'ells.
    Citar Citar      

  9. #9
    Usuari Registrat Avatar de Albur
    Data d'ingrés
    07 jun, 13
    Localització
    Caldes de Malavella
    Missatges
    481
    Per arribar a les raconades no, Siso, jo els vaig subornar per netejar per dins!

    Presi, per netejar no, però quan vulguis et puc adreçar el tubo esquerre, que vas tort!
    Citar Citar      

  10. #10
    Usuari Registrat Avatar de Albur
    Data d'ingrés
    07 jun, 13
    Localització
    Caldes de Malavella
    Missatges
    481
    Ei!
    Em sap greu però no tinc pebrots de canviar el tamany de la primera imatge...l'he pujat en diversos tamanys al imageshack però en aquest foro sempre la posa igual de grossa

    Algun amable moderador/administrador la pot posar del mateix tamany que les altres?

    Gracies!!
    Citar Citar      

Pàgina 1 de 2 12 L'últimL'últim

Informació de tema

Usuaris veient aquest tema

Actualment hi ha 1 usuaris veient aquest tema. (0 membres i 1 visitants)

Temes similars

  1. Bombetes per la Gs 1200 Adv.
    Per Itaca en el fòrum MECÀNICA
    Respostes: 11
    Últim missatge: 08/06/2014, 17:24
  2. Mini Brico muntatge manyoples
    Per Pasqual en el fòrum EQUIPAMENT
    Respostes: 12
    Últim missatge: 07/12/2013, 02:19
  3. Brico manoples
    Per Pasqual en el fòrum HUMOR I DIVERSIÓ
    Respostes: 7
    Últim missatge: 02/07/2013, 20:37
  4. Respostes: 4
    Últim missatge: 18/06/2013, 06:22

Permissos de publicació

  • No pots crear nous temes
  • No pots respondre temes
  • No pots pujar arxius adjunts
  • No pots editar els teus missatges
  •