Entre els “gadgets” de la moto, hi ha el sensor RDC que medeix la pressió dels pneumàtics i (amb una fiabilitat dubtosa) t'ho ensenya a la pantalla del quadre d'instruments. És útil per orientar-te si has punxat i no te n'adones....
L'aparatet en qüestió està instal·lat a la vàlvula del pneumàtic i està sellat. Funciona amb una pila normal RC 2032, però quan aquesta s'acaba, NO ES POT CANVIAR!!!! Can BMW t'obliga a passar per caixa al mòdic preu de 125€ per sensor enlloc de poder canviar la pila que als xinos tenen un cost de 1,5€ (!).
El fet és que des de feia uns 40 o 50.000 km anava sense el sensor, però aquest cop, aprofitant un canvi de pneumàtics, m'he endut el sensor a casa i he canviat la famosa pila.
Aquest és el sensor desmuntat. Com veieu la pila esta segellada per una capa dura d'una mena de resina que no he identificat, però que m'ha costat molt de trencar.
Amb un cutter (un bisturí en el meu cas) i paciència, mica en mica, va apareixen la pila.
La llengueta superior està “soldada” a la pila tant per sobre com per sota. Atenció a l'hora de treure-la perquè és molt fàcil què es trenqui i s'haurà de tornar a soldar.
Un cop treta la pila, respectant la polaritat, només cal posar-ne una de nova
Jo he utilitzat aquest pegament de 2 components per tornar a omplir el sensor, i aquest és el resultat final:
Temps aproximat, 1 hora per tots dos sensors, però ara ho faria en menys de la meitat del temps.
Plis! Plas!