L'any 1924 André Citroën va construir 5 hotels i 7 campaments per acollir els viatgers que transportaria amb 35 vehicles entre Algèria i Sudan.
Va crear la companyia CITRACIT (Compagnie Trans Citroën) però no havia previst la inseguretat que hi havia a la frontera amb Marroc, els grups de bandolers que atacaven les caravanes i unes inundacions excepcionals van fer que tanques al cap de poc.
L'any 1927 es va crear la Compagnie Générale Transsaharienne (CGT) amb unes pretensions més modestes: recorrer els 237 kms que hi havia entre Colomb-Béchar i Beni-Abbès en un viatge mensual d'anada i tornada sota protecció militar.
El 1930 disposaven de 40 cotxes Renault per una clientela adinerada i interessada a anar a fer safaris a Sudan.
CGT és capaç d'oferir cada any 30 viatges de Colomb-Béchar a Reggan i 6 viatges de Colomb-Béchar a Gao (al sud de Níger).
1933: Creació de la SATT : Société Algérienne des Transports Tropicaux.
La SATT va ser creada pel govern algerià amb la intenció d'obrir una línia regular d'autobusos entre Alger i més enllà de Tamanrasset.
En 12 dies de viatge (entremig hi ha 3 dies de descans) es recorren els gairebé 3.800 kms que hi ha entre Alger i Kano (al nord de Nigèria).
Al final de cada dia els viatgers s'allotgen en hotels o campaments
En cada cotxe hi caben fins a 6 persones comfortablement instal·lades, fins a 1.500 kgs de càrrega i el correu.
El 1939 amb la guerra es redueixen els viatges, escasseja la benzina i hi ha restriccions de pneumàtics.
A partir de 1945 es refà la companyia i s'amplien els serveis cap a Tindouf i Djanet.