Últimament no agafo tant la moto com abans i tenia ganes de fer una bona quilometrada: moto a tope !
Acostumo a fer sortides aprop i curtes: un dissabte al matí quedes amb els amics per esmorzar, màxim una dotzena de motos, fer una ruteta per les estupendes carreteres de les nostres comarques i acabant comentant la jugada tot fent una cerveseta abans de separar-nos i anar a dinar cadascú a casa seva ... però ... de tant en tant també m'agrada fer alguna bogeria.
Fa temps que vaig descobrir una associació de motoristes nord-americans, la «Iron Butt Association», els motoristes més durs del mon.
El que fan aquesta penya és una autèntica bogeria: cada 2 anys organitzen un rally (el proper serà a l'estiu de 2013) en que en 11 dies s'ha de fer 11.000 milles, vegeu la crònica de 2011 aquí
Apart també promouen l'assoliment de diverses fites (o matxacades de quilòmetres) de llargada i temps diferents.
Jo vaig preparar-me per fer la «SaddleSore 2000k», 2000 quilòmetres en 24 hores.
Per aconseguir el certificat cal tenir un testimoni de sortida, recollir tiquets de les benzineres del recorregut, testimoni d'arribada, mapes, fotos i tracks de la ruta, etc.
Un cop preparada tota la documentació només cal enviar-la i tenir paciència perque els voluntaris puguin verificar la ruta i al cap d'uns mesos t'arriva el certificat i altres gadgets.
Sé que molts creureu que és una tonteria fer més de 2.100 quilòmetres d'una tacada, sense gairebé parades ni fer turisme, només moto i més moto però la veritat és que he disfrutat molt per la matxacada, veient passar el paissatge com en un travelling a càmara ràpida.
La ruta fou alternant les autopistes a Catalunya, País Valencià i País Basc i les magnífiques i gratuites autovies espanyoles.
També faig fer alguns trams per carreteres comarcals i nacionals (Madrid-Àvila-Zamora-Lleó, Saragossa-Lleida-Vic).
Abans d'arribar a Madrit em vaig liar i vaig agafar la R1, una fantasma autopista de peatge: en els aproximadament 50 qms només vaig avançar 2 cotxes (a mi no em va avançar ningú ... en tot el viatge)
Vaig haver de sortir varis cops de les autovies per anar a buscar la benzinera a la «via de servicio» i després vaig aprofitar per continuar per carreteres més distretes i lentes p.ex. entre Salamanca i León passant per Zamora i Benavente, molt recomanable.
En general vaig gaudir de bon temps excepte la cinquantena de quilòmetres entre Navacerrada i Àvila que plovia molt fort (i a més aquest tram el vaig fer per la nacional), la part nord de la península i l'arribada a casa per l'Eix.
El ritme va ser sempre força altet, no cal pas parlar de números
Vaig planificar fer parades de 10 minuts cada 250 kms (o 2 hores) per posar benzina, menjar, fer estiraments, la foto a la benzinera, ...)
Comptava trigar 22 hores i al final no van arribar ni a 20.
Aquesta era la ruta inicial: ruta prevista
Havia previst sortir de Vic a les 6 del matí:
Vic - Tarragona --> 154 km / 1 hora, 38 minuts (7:38)
Tarragona - València --> 244 km / 2 hores, 4 minuts (9:42)
València - Madrid --> 371 km / 3 hores, 31 minuts (13:13)
Madrid - Salamanca --> 239 km / 2 hores, 43 minuts (15:56)
Salamanca - León --> 232 km / 2 hores, 23 minuts (18:19)
León - Burgos --> 168 km / 1 hora , 25 minuts (19:44)
Burgos - Pamplona --> 211 km / 2 hores, 2 minuts (21:46)
Pamplona - Zaragoza --> 180 km / 1 hora, 34 minuts (23:20)
Zaragoza - Martorell --> 274 km / 2 hores, 20 minuts (01:40)
Martorell - Vic --> 80 km / 1 hora (02:40)
Al final hi van haver petits canvis de ruta no massa importants.