Feia temps que em rondava pel cap fer un viatge en moto per terres africanes.
Després de valorar si anàvem a Tunísia o Marroc, ens vàrem decidir per Tunísia al veure que hi havia molta informació d'altres viatgers, però en canvi molt poca informació d'altra gent que hi hagués anat en moto.
El primer problema que ens vàrem trobar era com arribar-hi, finalment i per problemes de dates vàrem agafar el ferri que va de Gènova a Tunis en 24h.
És recomanable agafar-lo a Marsella amb la companyia SNCM i no amb la que vàrem anar Grandi Navi Veloci, que no vàrem quedar gens contents dels seus serveis.
Al final hem anat dues motos (R1200GS i K75S) i som en PereGs la Montse i en Panotxa...esperem que aquesta crònica serveixi d'ajuda per altres motoristes que hi vulguin anar, les pors que nosaltres teníem al principi, un cop retornats, s'han esvaït totes. Tunísia és un país amb 17.000Km de carreteres asfaltades, és a dir que s’hi pot anar amb qualsevol moto i si algú vol fer Off-Road hi ha infinitat de pistes al sud.
La ruta prevista esta pensada per veure Tunísia en el seu conjunt, la costa, Kairuán, El Jem, l'illa de Djerba, la zona dels Ksars, el Sahara, el llac salat de Chott el-Jerid, l'interior profund del Tell, les runes de Dougga i la capital Tunis, segur que ens hem deixat moltes coses però les que hem vist ens han agradat molt.
Esperem que us agradi el que aquí hi trobareu i que si teniu ocasió d'anar-hi no ho dubteu, és un viatge molt enriquidor.
Les nostres guies de viatge van ser:
1.-Mapa Michelin Tunisie 744 E:1/800.000
2.-Lonely Planet Túnez
3.-Guías Océano Túnez
4.-Garmin Zumo 550 (Download mapa Tunisia per Garmin)
La ruta que vàrem fer...
Dia-01
24/12/2009
Banyoles-Gènova (773km)
Sortim de casa a les 8h15 del matí, hem quedat amb en Pere a la Porta Catalana a les 9h, el dia està núvol, però de moment aguanta.
La ruta prevista és tot per autopasta fins a Gènova, fa fred, és el que toca en aquestes dates. A l'alçada d'Arles comença a ploure i ploure i ploure, no para ni una mica...a l'alçada de Mònaco parem a ficar benzina i ens refem una mica. Anem al WC i aprofitem l'escalfa mans per recuperar una mica de temperatura, deixem el cafè inundat i retornem a la ruta.
Un cop a Itàlia l'autopasta és plena de túnels que mai a la vida havia agraït tant, un cop arribem a Gènova ens trobem que hi ha una vaga al port i no podem entrar per l'entrada principal, després de fer varies voltes i fer pena als piquets podem entrar a la zona d'embarcament. No para de ploure, traiem els bitlles, passem la duana, tot correcte menys un petit detall, són les 21h:00 el vaixell surt a les 22h:00 i...no hi ha rastre del vaixell.
Finalment a les 21h30 atraca el vaixell, ve buit i així que arriba entrem directament, sortim a les 23h00, anem al cambrot i per fi ens podem canviar la roba que començava a fer olor de florit. Sopem, hi ha mala mar, en Pere no s'acaba el sopar, el vaixell es belluga tot, la gent comença a fer cara de mareig, tots a l'esquerra, tots a la dreta...un gin tònic i a dormir, que la nit es prepara moguda.
Sortida a la Porta Catalana
Comença a ploure
![]()
Emplenant els papers de la duana
![]()
Efectes de l'aigua
![]()
Dins el vaixell
Dia-02
25/12/2009 (Nadal)
Gènova-Tunis (850km)
Ens despertem, sembla que el temporal ja ha passat, tenim bona mar i veiem les illes de Còrsega i Sardenya. Finalment arribem a Tunis a les 22h00, el vaixell ha recuperat l'hora perduda a la sortida, ja som a Àfrica...iujuuuu! La nostra alegria aviat s'esvaeix, volem arribar el més aviat possible a l'hotel i un cop desembarcats veiem que la cosa va per llarg.
Primer fem una cua on ens demanen els passaports, després una altra cua on ens demanen si tenim quelcom que declarar, em veuen el GPS i l'haig de declarar, em fan entrar en un despatx on empleno uns formularis, la fotocopiadora no va, cop per aquí cop per allà...al final funciona. Un cop tinc el paper del GPS, anem a una altra cua, ens demanen els papers de la moto, ens donen uns altres papers que em de portar a una altra cua que finalment ens dona el permís de circulació per poder conduir per Tunísia.
Hem passat dues hores d'avorrida burocràcia i neguit, engeguem les motos fem 100m i ens para un policia que ens demana el passaport, fem 10m més i ens torna a parar un altre policia que ens demana el permís de circulació...la veritat és que sembla de riure, però és el que hi ha.
Per cert, un cop a la cua va vindre un personatge amb una bata grisa, que al principi sembla de la duana, t'acompanya a les diferents cues, res de res, és un busca propines que un cop marxes et demana calés, finalment li donem uns dinars, que vam poder canviar mentre fèiem cua i fotem el camp.
Arribem a l'hotel passades la 1h00 de la nit, no podem menjar res, tot és tancat...demà per fi podrem circular, ja començo a tenir ganes d'agafar la moto.
L'hotel que varem anar es el Hanna International, vam agafar aquest perquè és senzill de trobar venint del port i podíem tancar les motos...tan sols dir-vos que si reserveu des de casa l'hotel, el preu de l'habitació doble és de 44€ i si el compreu a recepció valia més de 100€...no val la pena, hi ha altres hotels més barats i més bons com vàrem comprovar a la tornada.
Per sort és l'únic hotel que vàrem reservar des de Banyoles, al tenir l'arribada el vaixell tant tard és aconsellable, per la resta no teníem res contractat i no vàrem tenir cap problema.
Hotel : Hanna International
Parking: Si
Relació qualitat/preu: No Ok.
Restaurant: A l’hotel hi ha bar amb cerveses, per menjar hi ha molts restaurants al voltant.
Passant el temps en el vaixell
![]()
![]()
Sortint del vaixell
Les cues de la duana
Per fi arribem a l'hotel
![]()
![]()