Hola, sóc en Siso i, amb la meva filla Paula, ja fa dos mesos que vam arribar del nostre viatge a Cap Nord. Les vivències, emocions i records s'han aposentat i em disposo a relatar-vos com ens va anar, què vam veure, per on vam passar, és a dir, feta la preparació i el propi viatge, ara toca gaudir de la tercera part: la crònica. Desitjo que us agradi.
Pel que fa a la presentació, motivació i preparació em remeto al publicat en el bloc que ens va servir d’enllaç permanent amb amics i familiars durant el viatge.
Em plantejo fer un repàs de cadascuna de les etapes que vam realitzar i al final faré valoració de la moto, dels complements i estris que ens vam emportar i de les estadístiques i despeses generals que ens va comportar.
Senzillament avanço que el quilometratge total va estar d’uns 10.800 i que havíem previst 16 etapes dins d'un màxim de 20 dies. L’idea era pujar per la via més directe (Suècia i Finlàndia) i anar baixant pels fiords noruecs. Finalment vam emprar 18 dies per fer el següent recorregut:
La nit abans de marxar, amb l’equipatge preparat. Ja ens hi cabrà tot això? Quins nervis !!!
Ens llevem a dos quarts de sis. A les sis enfilem la rampa del garatge i descanso. Feia dies que patia per encarar aquest primer obstacle amb la moto amb tant de pes sense haver-li agafat la mida i el tacte. Autopasta i més autopasta. Esmorzem i dinem dels bocates que ens hem emportat. Travessem França a velocitat no gaire més per sobre dels 130 km/h permesos.
Entrem a Alemanya amb força calor i arribem a Mannheim a les sis de la tarda. Un aperitiu de dotze hores de moto. El GPS ens porta a l’Etap Hotel que hi havia introduït, però sense fer-ne reserva. De fet no vam reservar cap hotel del viatge; segurament surt un xic més car però no et lliga ni condiciona les etapes.
Ens instal·lem, dutxem i anem a sopar i, aquesta seria una constant, cada vespre, mentre fem el toc, fem diari i balanç del dia.
Ens llevem a dos quarts de set i sortim, esmorzats, a dos de vuit. Ahir vam complir amb l’etapa prevista i avui tenim l’objectiu d’arribar a Copenhaguen, som-hi !!.
A la poca estona parem en una gasolinera, doncs s’ha posat a ploure força. Ens posem els paravents (dels baratillos del Decathlon) i comprovem que són còmodes de posar i treure i treuen feina als sofisticats components dels equips BMW
Les autopistes alemanyes, a pesar de les continues i permanents obres de manteniment, ens permeten avançar a un ritme increïble, tot vigilant de no fer nosa als qui realment van molt ràpid.
Cap a les tres de la tarda arribem a Puttgarden on paguem el peatge per a pujar al ferry que ens ha de dur fins a Rodby, on ja estarem a Dinamarca.
El procés és ràpid i en tot moment et trobes guiat. Nosaltres, als deu minuts, ja enfilàvem la rampa d’accés al vaixell. Cal extremar la precaució en les zones humides o possibles taques d’oli damunt de la planxa.
Alhora de fermar la moto sí que ens vam haver d’espavilar tot sols i, amés, ens va tocar una corretja que no premsava i la vam haver de refer. Finalment ho vam solucionar.
A mig trajecte, que dura una mitja hora, trobem al germà del nostre ferry que va en sentit contrari. La mar està arrissada i ens movem bastant. La Paula acaba un xic marejada.
Baixem i ens preparem per continuar al mig d’una forta ventada. Entenem doncs la gran presència de molins de vent, dels vells i dels nous.
Ens parem a fer la foto del pont que ens situa a Dinamarca. De ponts, túnels i ferrys ... ens en queden uns quants.
Arribem a Copenhaguen i tornem a tirar de GPS per arribar a l’hotel a les sis de la tarda. Iniciem la cerimònia de desmuntatge de maletes i bosses. Ja ens surt més bé i a mesura que vagin passant els dies, tan muntar com desmuntar, serà bufar i fer ampolles.
Endreçats i canviats, anem a donar una volta per la ciutat. Anem cap el Parc Tivoli on, amés d’un munt d’atraccions, hi ha actuacions i espectacles en directe. La pluja, guspirejant, ens hi acompanya. De tornada a l’hotel parem a sopar i, força cansats, cap al llit.
Ens llevem d’hora, esmorzem i a les vuit travessem el llarguíssim pont de Malmo. Tenim la intenció d’arribar a Estocolm, però desviant-nos de l’autopista per anar a visitar un parell de castells.
Entrats a Suècia podem apreciar el seu “fantàstic” sistema de guarda-rails.
I els llargs camions que hi circulen.
A Odeshog sortim de la E4 per anar al Castell de Vadstena La carretera és preciosa, però molt lenta per la gran quantitat de radars a cada entrada i sortida de poble. De tant en tant guspireja, però el dia aguanta. Trobem als moteros alemanys amb els que vam coincidir embarcant a Puttgarden. Allí amb prou feines ens vam saludar i ara parlem una bona estona.
Avancem fins a Mjolby per tornar entrar a l’autopista, on parem a dinar. Tornem a sortir a Koping per anar cap a Mariefred. La carretera va passant per una gamma de verds que no s’acaba entre prats i boscos. Les cases i altres construccions són d’un uniforme color vermellós i ens sorprèn la seva senzillesa.
Arribats a Mariefred fem gasolina i ens indiquen per anar al Castell de Gripsholm . És diumenge, potser per això és tancat, i ens conformem en voltejar-lo tot admirant els seus jardins i vistes.
Anem passant cap a Estocolm. Una forta pedregada deixa la moto impol·luta dels centenars de mosquits que, post-mortem, hi viatjaven de gratis. La pluja, un fenomenal embús a l’entrada de la ciutat i un munt d’obres en el seu interior provoca que arribem a les vuit tocades del vespre a l’hotel.
Ja es nota perfectament l’allargament de les hores diürnes. Però el dia ha estat intens i només sortim de l’hotel per anar a buscar quelcom per a menjar a la mateixa habitació. Ens connectem amb el netbook, fem diari i deixem la volta a Estocolm per l’endemà.
Ens llevem més tard que en els dies anteriors i, només de fer-ho, la Paula em felicita el 50è aniversari. Baixem a esmorzar i, equipats, ens disposem a donar una volta per la ciutat. L’objectiu d’avui és arribar a Pitea, però la pluja i el trànsit ens ho faran escurçar.
Anem passant i, tot just sortir d’Estocolm, ja ens hem de posar les capelines. Avancem i, essent quasi les dotze del migdia, fem gasolina i ens cruspim uns temptadors frankfurts que la caixera té cura d’ensenyar-nos quan paguem el tiquet. Al cantó de la caixa tenen uns rodets calents en que les salsitxes en qüestió van donant voltes fins a tenir un aspecte irresistible.
Continuem per la E4 que tan aviat té format d’autopista com de carretera general. Tan ahir com avui (com en el que queda de territori escandinau) la temperatura és directament freda. A veure si ens entenem: deu graus al mes de juny, per més que estiguem a Suècia, és fred. Quasi me’n penedeixo de no haver agafat el forro interior de l’equip. Afortunadament la Paula sí que el porta.
A mesura que anem pujant cap el Nord es va notant que les distàncies entre pobles són més grosses, és a dir, hi ha menys població ... i menys gasolineres. Arribo justet a una d’automàtica en que he de pagar amb moneda quan l’ordinador de la BMW ja em deia que feia cinquanta quilòmetres que no tenia suc (més endavant ja parlaré bé d’aquest ordinador). A partir d’ara no apurarem els quatre-cents quilòmetres d’autonomia i farem gasolina amb més marge.
Ens donem per satisfets en arribar a Umea. Busquem un hotel i resulta que avui serà l’únic dia en que tinguem dificultat en trobar-ne. Sembla ser que hi ha un congrés que omple la població. A la quinta va la vençuda i arribem a n’un que altres motoristes ja han apamat. Instal·lats surto a comprar menjar i unes ulleres de sol que la Paula ha perdut mentre maniobrava per fer una foto en marxa.