Son les 19:45 i ens plantem al port de Barcelona, terminal de Grimaldi Lines, on trobem uns altres motoristes: uns alemanys amb una KTM 990 Adventure (el meu somni) i dos italians amb una Tenere antiga i una Fazer també antiga.
Embarquem a les 22h, hora prevista però no ens començarem a moure fins la 01h de la matinada, i es que el Ferry venia de Livorno tots els seients estaven ocupats, gent pel terra etc.. ja es sap quan t’esperen 33 hores amb un vaixell grec (Ikarus Palace), companyia Italiana (Grimaldi Lines) i tripulació de lo mes diversa possible.
Menys mal que no ens va agafar per anar als lavabos de manera urgent perquè allò era un autèntic camp de batalla...
Sobre les 11, dos dies després, arribaríem a Tanger Med on el primer que vàrem veure va ser una baralla al ben mig de les escales que baixaven al pàrquing del vaixell. JA ESTEM A MARROC !!!
[img]http://i1030.photobucket.com/albums/y368/nykos90/2014%20MARROC/42_zpsc93ea856.jpg[img]
[img]http://i1030.photobucket.com/albums/y368/nykos90/2014%20MARROC/52_zps4831fa79.jpg[img]
[img]http://i1030.photobucket.com/albums/y368/nykos90/2014%20MARROC/10_zpsde4cb81e.jpg[img]
[img]http://i1030.photobucket.com/albums/y368/nykos90/2014%20MARROC/15_zps65d398e6.jpg[img]
1 dia: Tanger Med – Chefchaouen – Fes (320 km)
[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=dO1K6J_undE[/BBvideo]
La moto (Suzuki ) del meu company no engega... baixem la rampa del Ferry ell a sobre i jo espitxa-la, mare meva quin començament.
Canviem moneda després de passar el control de passaport, agafem un tros d’autopista i cap a Chefchaouen, la calor apreta de valent. Per veure Chefchaouen segur que necessites vindre amb una reserva d’hotel o si mes no, allotjar-se una nit, sinó es impossible..
190 km ens separen de Fes, lloc on volem arribar avui per fer-hi nit al hotel Ibis de Fes.
2 dia: Fez - Azrou - Midelt - Errachidia i un canvi de plans.....48ºC (467 km)
[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=utoM6hBgndQ[/BBvideo]
Ens despertem a les 08:30 del mati amb un sol radiant, baixem les maletes i intentar sortir de la ciutat de Fes direcció Azrou. La temperatura acompanya i molt desprès de la calor d’ahir, amb el peto i el meu company amb la jaqueta d'estiu teníem un pel de fred...
Fins a Ifrane tot el recorregut es molt verd i es notava que estaven en bastanta alçada encara que no tinguis mai la sensació d’alçada. Es a partir del “bosc de Cedros” (on estan els monos) quan el paisatge canvia radicalment amb grans planícies, tot i que a gran alçada juntament amb un paisatge del tot solitari.
Per Midelt, veiem un paio que esta regant la sorra i li preguntem si ens pot tirar aigua directament amb la manguera, ja que aquí la calor apretava (48º)...quin gustasuuu !!!
A Errachidia decidim fer un canvi de ruta, en comptes d’anar cap a Merzouga, anirem direcció Gorges del Todra per la carretera de Golumina fins a Tineghir; a la aventura totalment sense haver-nos mirat res pel google maps. Gorges del Ziz, espectaculars el petit que et notes conduint a traves.
[img]http://i1030.photobucket.com/albums/y368/nykos90/2014%20MARROC/14_zps8c15d3ed.jpg[img]
Dormim al càmping le Soleil, per 9€ els dos, dutxes, piscina i wifi, genial !!
3 dia: Gorges del Todra - Gorges del Dades - Ouarzazate - Ait Ben Haddou - Undefined place..... (464 km)
[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=Us6vHfhwt6o[/BBvideo]
Eren les 7 del mati quan ens despertem, i es que ni que sigui un mil•límetre de sol que toca la tenda, ja pots estar sortint perquè en segons allò serà una sauna gratuïta jejeje
Dades són impressionants les corbes, sobretot les grans parets que s'alcen a ambdós costats de la carretera, tornem per la mateixa carretera fins a Boulame Dades per agafar la N10 fins a Ouarzazate.
Carretera totalment desèrtica però molt guapa, dinem una “calzone”, unes “brochetas” y demanem el primer te. Fem unes fotos al desert i enfilem a les 3 del migdia cap a Ait Ben Haddou (poble mític per les seves pel•lícules) i tenim la opció de tornar per on havíem vingut (Ouarzazate ) o continuar la carretera com ens havien recomanat pel fòrum, veiem que la carretera era estreta però vàrem decidir continuar. La carretera es espectacular, ens vam trobar de tot, pobles perdudíssims, pistes de sorra, asfalt bo, polis, camps de futbol a sobre de les muntanyes, altres motoristes, camells....una passada, vam disfrutar com bojos !!!
Finalment aquella carretera de Telouet empalma amb la del Col du Tichka, un port de muntanya enorme, sembla que no s’acabi mai; el problema era que s’estava fent de nit i per acampar ja havíem passat de llarg els millors llocs...ens va tocar dormir a un bar en construcció a 2 metres de la carretera y menys mal perquè mentre dormíem vàrem escoltar tot tipus d’animals....: porcs senglars, una mena de gossos que udolaven (no vull pensar que fossin llops), ases etc...
4 dia: Undefined place – Marràqueix (50 km)
[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=Zt81T0ybzkI[/BBvideo]
Simplement Marraqueix has de estar-hi un cop a la vida, ho deixo perquè qui no ho hagi descobert o descobreixi.
Vam allotjar-nos al hotel Hicham (amb pàrquing, wifi, piscina i esmorzar per 300 dirhams els dos), fora de la medina a un 30 minuts a peu de la plaça mes popular.
5 dia: Marràqueix – Essaouira –Safi (297 km)
[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=CmRea3dqKaI[/BBvideo]
Enfilem la N6 cap a Essapouira, no te cap misteri aquesta carretera hi ha bastants policies, fem els kilòmetres de tràmit i ens plantem a Essaouira on es respira millor, no hi ha tanta calor al estar al costat del mar atlàntic; ens colem per tot arreu amb les motos: dins del port, dins de la subasta de peix, dins de la medina i cap problema, no volíem fer nit allà ja que era una mica car i per això vàrem decidir visitar-la amb les motos i enfilar la carretera de la costa cap a Safi
Destacar que just sortir de Essaouira la costa mola, però a la que et vas apropant cap al nord es mes que lamentable, centrals nuclears davant del mar, pobles brutíssims, a rebentar de gent, centrals hidroelèctriques; totalment recomanable entrar per les carreters de l'interior. Dormim el càmping internacional de Safi.
6 dia: Safi – Al Jadida – Casablanca – Rabat – Kenitra (513 km)
Aquest dia no te gaire explicació, sobretot perquè els paisatges no acompanyen gaire, passem el dia sobre la moto: visitem Casablanca (la gran mesquita), Rabat (ciutat impol•luta) Kenitra (on fem nit) al càmping internacional de Kenitra amb piscina, bar i wifi dins les tendes !!! es per acullonir-se dels llocs amb wifi que et trobes per Marroc.
7 dia: Kenitra – Ouezzane – Tetouan – Martil (269 km)
Quina serralada la del Rift, brutal per on ens vàrem ficar; llàstima de la calor però jo vull repetir MARROC !!!! varem esmorzar una mena de crepe amb mel que estava boníssim a Ouezzane, a partir d’aqui el tros fins a Tetouan el coneixíem ja al fer-lo 7 dies abans de baixada. Passem de llarg Tetouan i ens dirigim cap a la ciutat costera de Martil on entrem al càmping internacional de Martil i ens trobem a un motero marroquí amb una r6 (molt simpàtic, i ens va ajudar amb tots els registres del càmping), un angles que ens va invitar a dos cerveses, i l’encarregat de la piscina que estava mes al loro del barça i dels casos de corrupció a España que nosaltres mateixos jejejej
8 dia: Martil – Tanger Med (60 km)
[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=rwu_irEmHcI[/BBvideo]
Teníem el Ferry que surt a les 17:00 des de Tanger Med, vam decidir llavors anar poc a poc i sense pressa per la carretera de la costa, quasi arribant fins a Ceuta i després girant a l’oest cap al port de Tanger. Tota carretera de costa propera a les grans ciutats tingueu per segur que estarà a rebentar de gent, turistes i sobretot autòctons disfrutant de les seves vacances.